loading...
سرباز ولایت
موسی رجبی رزانی بازدید : 43 شنبه 19 مهر 1393 نظرات (1)


 

به آسمان رود و كار آفتاب كند
 
 فاضل بزرگوار سید جعفر مزارعى روایت كرده : یكى از طلبه هاى حوزه باعظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشوارى غیر قابل تحملّى بود . روزى از روى شكایت و فشار روحى كنار ضریح مطهّر حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام)عرضه مى دارد : شما این لوسترهاى قیمتى و قندیل هاى بى بدیل را به چه سبب در حرم خود گذارده اید ، در حالى كه من براى اداره امور معیشتم در تنگناى شدیدى هستم ؟!
 
 شب امیرالمؤمنین (علیه السلام) را در خواب مى بیند كه آن حضرت به او مى فرماید : اگر مى خواهى در نجف مجاور من باشى اینجا همین نان و ماست و فیجیل و فرش طلبگى است ، و اگر زندگى مادّى قابل توجّهى مى خواهى باید به هندوستان در شهر حیدرآباد دكن به خانه فلان كس مراجعه كنى ، چون حلقه به در زدى و صاحب خانه در را باز كرد به او بگو :
 

موسی رجبی رزانی بازدید : 82 شنبه 19 مهر 1393 نظرات (0)

خطبه بدون نقطه امیر المؤمنین علی ابن ابی طالب (علیه السلام)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ أهلِ الحَمدِ وَ أحلاهُ، وَ أسعَدُ الحَمدِ وَ أسراهُ، وَ أکرَمُ الحَمدِ وَ أولاهُ. الواحدُالأحَدُ الصَّمَدُ، لا والِدَ لَهُ وَ لا وَلَدَ. سَلَّطَ المُلوکَ وَ أعداها، وَ أهلَکَ العُداةَ وَ أدحاها، وَ أوصَلَ المَکارِمَ وَ أسراها، وَ سَمَکَ السَّماءَ وَ عَلّاها، وَ سَطَحَ المِهادَ وَ طَحاها، وَ وَطَّدَها وَ َحاها، وَ مَدَّها وَ سَوّاها، وَ مَهَّدَها وَ وَطّاها، وَ أعطاکُم ماءَها وَ مَرعاها، وَ أحکَمَ عَدَدَ الاُمَمِ وَ أحصاها، وَ عَدَّلَ الأعلامَ وَ أرساها. الاِلاهُ الأوَّلُ لا مُعادِلَ لَهُ، وَلا رادَّ لِحُکمِهِ، لا إلهَ إلّا هُوَ، المَلِکُ السَّلام، المُصَوِّرُ العَلامُ، الحاکِمُ الوَدودُ، المُطَهِّرُ الطّاهِرُ، المَحمودُ أمرُهُ، المَعمورُ حَرَمُهُ، المَأمولُ کَرَمُهُ. عَلَّمَکُم کَلامَهُ، وَ أراکُم أعلامَهُ، وَ حَصَّلَ لَکُم أحکامَهُ، وَ حَلَّلَ حَلالَهُ، وَ حَرَّمَ حَرامَهُ. وَ حَمَّلَ مُحَمَّداً (صَلَّ اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ) الرِّسالَةَ،

موسی رجبی رزانی بازدید : 35 شنبه 19 مهر 1393 نظرات (0)

جریان غدیر خم حقیقتی انکار ناپذیر

حديث معروف غدير از جمله روایاتی است که علمای بزرگ از جمله مرحوم علامه امينی (قدس سره الشريف ) مسانيد وطرق اين روايت را به تفصيل در کتاب ارزشمند الغدير ، نقل نموده اند. در کتب تفسير ، حديث و تاريخ معتبر اهل سنت وشيعه ، نقل شده است؛ که آيه تبليغ "يا ايهالرسول بلغ ما انزل اليک من ربک وان لم تفعل فما بلغت رسالته والله يعصمک من الناس ان الله لا يهدی القوم الکافرين " ( سوره مائده آيه /۶۷ ) در روز هجدهم ذيحجة الحرام سال دهم هجری در راه بازگشت پيامبر خدا و مسلمانان از مراسم حجة الوداع ودر منطقه غدير خم ، نازل شد و خداوند به پيامبر اکرم (صلی الله عليه و آله وسلم )، امر فرمود تا با انتخاب حضرت علی (عليه السلام ) به عنوان امام وخليفه بر مسلمانان ، رسالت خود را به کمال رساند ؛ آن حضرت دستور دادند از جهاز شتر ، منبری درست کردند ودر حضور بيش از يکصد هزار نفر از حاجيان مسلمان ، ضمن ايراد خطبه ای طولانی ، با اختلافی که در کلمات وعبارات حديث وجود دارد ؛ دست حضرت علی را گرفتند و چنين فرمودند : "ايها الناس الست اولی منکم من انفسکم ؟ قالوا بلی يا رسول الله ، قال : من کنت مولاه فعلیّ مولاه ، اللّهم وال من والاه و عاد من عاداه وانصر من نصره واخذل من خذله ، وأدر الحق معه کيف ما دار " يعنی ای مردم آيا من از خود شما بر شما اولی نيستم يعنی بر شما ولايت مطلق ندارم ؟ ومسلمانان پاسخ دادند : چرا يا رسول الله، آنگاه پيامبر خدا فرمودند : هر کس که من ولی او بودم علی هم بر او ولايت دارد .

موسی رجبی رزانی بازدید : 24 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)

آيه شماره 107  از سوره مبارکه انبیاء
رسول رحمت و مهربانی « عید مبعث »

 
وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ
و تو را جز رحمتى براى جهانيان نفرستاديم
حكومت بندگان صالح بر زمین تبلور لطف و رحمتى است كه در سایه رسالت بدست مى‏آید و هر آنچه از رحمت نبوى صلى الله علیه وآله كه در دنیا و آخرت نصیب افراد مى‏شود، پرتوى از رحمت الهى است. «و ما ارسلناك الا رحمة»
همه‏ى احكام و دستوراتى كه پیامبر اسلام آورده حتّى جهاد، حدود و قصاص و سایر كیفرها و قوانین جزایى، براى جامعه‏ى بشرى رحمت است. «و ما ارسلناك الاّ رحمة»
خداوند، «ربّ العالمین» و رسولش «رحمة للعالمین» است، یعنى تربیت واقعى در سایه هدایت انبیا امكان پذیر است. «رحمة للعالمین»
پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله براى همه‏ى انسان‏ها، در همه‏ى اعصار و تمامى مكان‏ها رحمت است و نیازى به پیامبر دیگرى نیست. «رحمة للعالمین»
رسول گرامى اسلام صلى الله علیه وآله حتّى براى ملائكه مقرب الهى نیز رحمت است. «رحمة للعالمین» در حدیثى مى‏خوانیم كه جبرئیل به پیامبر صلى الله علیه وآله اظهار داشت كه رحمت تو مرا نیز شامل شد.(104)
دستورات اسلام جهان شمول است. «للعالمین»
یك انسان با اراده‏ى الهى مى‏تواند در تمام هستى اثر بگذارد. «للعالمین»

موسی رجبی رزانی بازدید : 80 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

آسیب‌های ماهواره از منظر آیات و روایات
امروز ما با غول پرنده افسانه‌ای 17 هزار سر و دست وپایی روبه‌رو هستیم که همه دنیا را به هم می‌دوزد و مرتبط می‌کند، غولی که چنگالهای نحس خود را در بدنه خانواده فرو می‌کند و نگوییم در یک آن بلکه با چند پرده نمایش سفره، خانه و خانواده را بر می‌چیند که اگر برای قدیمی‌ها ازاین غول می‌گفتی دهانشان از تعجب باز می‌ماند که مگر می‌شود بله امروز سر از قبر در بیاورند وببینند که این غول چگونه همسران را سر به هوی کرده ورو به طلاق و فرزندان را به اعتیاد و فساد دعوت می‌کند و چطور فرهنگ‌ها را مسخر خود و چطور آداب و رسوم و اعتقادات و ارزش‌ها را به یک باره می‌بلعد؛ و جز خسران زیان تباهی باقی نمی‌گذارد. در این مقاله کوتاه به بخشی از اهداف ماهواره و آسیب‌های ناشی از برخی از شبکه‌ها و همچنین راهکارها توجه شده است.

موسی رجبی رزانی بازدید : 37 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

«آ»: «آرامش» وقتی به سراغت می آید که «تلاش» کرده باشی.
«ا»: «اعتماد به نفس» یک «سرمایه» است نه یک «کلمه»!
«ب»: برای «بهتر» شدن زندگی ات، «بهتر» فکر کن!
«پ»: چرک نویس های زندگی ات گاهی به «پاک نویس» احتیاج دارند!
«ت»: «تفاهم» درک کردن نیازهای طرف مقابل است نه دانستن نیازهای خود!

موسی رجبی رزانی بازدید : 42 شنبه 03 خرداد 1393 نظرات (0)

چیرگی بر غریزه جنسی؛ چند راهکار

 

 


کسی که به بلوغ جنسی رسیده ولی امکان ازدواج نداشته باشد، به نظر چند راه کار برای پیشگیری از طغیان شهوت وجود دارد، تا خود را در فضای گناه قرار نداده و بر خویشتن مسلط گردد.
 
1. با توجه به وضعیت جسمانی خود، هقته ای دو روز (دوشنبه و پنجشنبه) روزه بگیرد، اگر برای او سخت است، ماهی سه روز (پنجشنبه اول و آخرماه و چهارشنبه وسط ماه) را روزه بگیرد که فقهاء بزرگوار در رساله های عملیّه خود به آن توصیه فرموده اند.
2. پرخوری نکند، قبل از سیر شدن از طعام دست بکشد و تا گرسنه نشود غذا تناول نکند.
3. از خرده خوری بین روز اجتناب کند، پس آجیل خوری نکند.

موسی رجبی رزانی بازدید : 645 پنجشنبه 05 بهمن 1391 نظرات (0)

برخی از عقايد بهائيت

ورود به هفته وحدت (حدفاصل ولادت پیامبر اعظم به روایت عامه و امامیه ) سبب شد به این فکر باشیم که بعضی از فرق ضاله و ساخته استکبار را که ضربات سنگینی به پیکره اسلام زده اند را به طور خلاصه معرفی نماییم . این امر را با بهائیت فرقه ضاله ایی که با افکار خود به ریشه اسلام و مخصوصا شیعه ضربات هولناکی وارده می آوریم . بيشتر عقايد بهائيت در محور بهاء الله است كه در اينجا به چند نمونه اشاره مي كنيم:
1. شناخت: اولين چيزي كه بر بندگان واجب شده است شناخت محل تابش وحي و طلوع امرالله است، يعني معرفت به ميرزا حسينعلي بهاء الله كه در اثر اين شناخت اعمال قبول مي شود.
2.میرزا بهاء الله همان خداست و پس از او شوقي افندي خدا شد.
3. بهاء مژده انبياء گذشته و باب است، يعني سيد علي محمد شيرازي باب فقط مژده رسان بهاء الله بود و با آمدن او قيامت نزديك مي شود.

موسی رجبی رزانی بازدید : 574 پنجشنبه 05 بهمن 1391 نظرات (1)

پیشگویی ها و راز گویی های قرآن

 قرآن بعنوان کلام خدا در راستای هدایت و سعادت بشر نازل شده است اما برخی پیش گویی هایی در آن وجود دارد که به آینده بشریت اشاره دارد و هنوز به واقع نرسیده است. این وعده ها و پیش گویی ها کدام است؟

 قرآن کریم کتاب هدایت بشر به سوی خداست و کتاب پیشگویی نیست اما در راستای هدایت قرآنی، برخی از آیات قرآن به وقایع آینده بشریت اشاره دارد. این آیات گاهی در حد رازگویی و نوعی اعجاز بشمار می آیند. با توجه به این مطلب "آیا در قرآن پیشگویی هایی وجود دارد که تحقق نیافته باشد؟" برای پاسخ به این پرسش لازم است وعده ها و پیشگویی های خداوند در قرآن را به دو دسته تقسیم شود:

الف : پیشگویی ها و راز گویی هایی که در قرآن آمده وبعدا تحقق یافته است.

ب ـ پیش گویی های قرآن هنوز واقع نشده است:

موسی رجبی رزانی بازدید : 493 سه شنبه 26 دی 1391 نظرات (0)

وجوب نماز

قال الصادق - عليه السلام -:صلاة فريضة ، خير من عشرين حجة ...؛
نماز واجب ، بهتر از بيست حج مستحبى است .
(محجة البيضاء، ج 1، ص 339.بحارالانوار، ج 82، ص 227)

طلب عبادت
عن الحسن بن على - عليه السلام -:ان من طلب العبادة تزكى لها و اذا اضرت النوافل بالفريضة فارفضوها ؛
هركس طلب عبادت دارد، دل را براى آن پاك مى كند، و هرگاه نمازهاى مستحبى به نمازهاى واجب ضرر رسانيد (باعث آسيب رسانى به يكى ازصفات و ابعاد نمازهاى واجب شد) نمازهاى مستحبى را ترك كنيد.

 ادامه مطلب را بخوانید

موسی رجبی رزانی بازدید : 233 شنبه 23 دی 1391 نظرات (0)

واقعه مهم و تاریخی لیلة المبیت

اما خلاصه ای از واقعه مهم و تاریخی لیلة المبیت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مذهب:خلاصه آن واقعه از این قرار است که در سال سیزدهم بعثت سران قریش در یک شورای عمومی تصمیم گرفتند که ندای توحید را با زندانی کردن پیامبر یا کشتن و یا تبعید او خاموش سازند، چنان که قرآن کریم می فرماید: «وَ إذ یَمکُرُ بِکَ الَّذیِنَ کَفَرُوا لِیُثبِتوکَ اَوْ یَقتُلوکَ أَو یُخْرِجُوکَ وَ یَمکُروُنَ وَ یَمکُرُ اللهَ وَ اللهُ خَیرُ المَاکِرینَ»; [1]

به خاطر بیاور هنگامی را که کافران نقشه می کشیدند که تو را به زندان بیفکنند یا به قتل برسانند و یا از مکه خارج سازند. آنها چاره می اندیشیدند و نقشه می کشیدند، و خداوند هم تدبیر می کرد; و خدا بهترین چاره جویان و تدبیرکنندگان است. سرانجام سران قریش تصمیم گرفتند که از هر قبیله، فردی انتخاب شود تا افراد منتخب در نیمه شب یک باره بر خانه حضرت هجوم برده، او را قطعه قطعه کنند.

بدین طریق هم از تبلیغات او آسوده شوند و هم خون او در میان قبایل عرب پخش شود تا خاندان هاشم نتوانند با آنها به مبارزه برخیزند. فرشته وحی، پیامبر را از نقشه شوم مشرکان آگاه ساخت و به آن حضرت دستور داد تا از مکه به عزم مدینه خارج شود. پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) حضرت علی(علیه السلام) را از این نقشه آگاه کرد و به او فرمود: «امشب در خوابگاه من بخواب و رواندازِ سبزِ مرا به خود بپیچ تا آنان تصور کنند که من هنوز در خانه و در بستر آرمیده ام و مرا تعقیب نکند». آن گاه پیامبر مخفیانه به سمت غار ثور حرکت کرد و از خداوند درخواست نمود تا دشمن را از دست یابی به او گمراه کند و آنان نتوانند او را پیدا کنند ... . [2]

در روایات شیعه و اهل سنت آمده است که علی(علیه السلام) این کار را انجام داد و خداوند به خاطر این کار به فرشتگان مباهات نمود و موقعی که پیامبر به سوی مدینه در حرکت بود، این آیه را در شأن حضرت علی (علیه السلام) نازل فرمود: (وَ مِنَ النّاسِ مَن یشری نَفسَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ الله و اللهُ رَئوفٌ بالعباد); [3]

بعضی از مردم ـ با ایمان همچون علی(علیه السلام) به هنگام خفتن در جایگاه پیامبر ـ جان خود را به خاطر خشنودی خدا می فروشند، و خداوند نسبت به بندگان مهربان است. از این رخداد بی نظیر می توان به نتایج ذیل پی برد: درجه ایثار فوق العاده امام علی(علیه السلام); تبعیت محض ایشان نسبت به فرمان الهی و نبوی (صلی الله علیه وآله); عشق و علاقه غیر قابل توصیف آن بزرگوار نسبت به رهبر و مقتدای خود; و این نکته که در مواقعی که اصل و اساس اسلام در خطر قرار می گیرد می باید بهترین شخصیت ها، حتی وجود مقدس علی بن ابی طالب(علیه السلام) فدا گردد. نظیر آن را در ماجرای شهادت امام حسین (علیه السلام) برای حفظ اسلام می توان دید.

منابع: 1] سوره انفال، آیه 30، ر.ک: تفسیر قرطبی، ج 7، ص 397، (داراحیاءالتراث العربی، بیروت).[2] فروغ ولایت، استاد جعفر سبحانی، ص 45-57، بخش دوم از فصل سوم، مؤسسه امام صادق، 1374ش.[3] احیاءالعلوم، الغزالی، ج 3، ص 378، (دارالهادی بیروت); تذکرة الخواص، ابن الجوزی، ص 35، (مکتبة النینوی الحدیثه، تهران); شواهد التنزیل، الحاکم الحسکانی، ج 1، ص 123، ش 4، (مجمع احیاء الثقافة اسلامیه); الغدیر، علامه امینی، ج 2، ص 49 ـ 47، (دارالکتاب العربی، بیروت، 1398 هـ ق).

موسی رجبی رزانی بازدید : 734 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (2)

عزاداری برای امام حسین  دارای آداب خاصی است . شیوه ها و سلیقه های مختلفی در نوحه سرایی وجود دارد چه سبک قدیم و چه سبک جدید هر کدام به نوعی در پی این هستند که یاد و خاطره حسین بن علی را زنده نگهدارند . اما متاسفانه در دو دهه اخیر بعضی از به اصطلاح مداحان این آئین زیبا را به کج راهه برده اند . مثلا همین امسال اتفاق ناخوشایندی که افتاد . نه تنها برای زنده نگهداشتن نبود بلکه سبب توهین به ساحت اهل بیت بود .

وبلاگ هیئت الشهداء پايگاه توحيد پیشاهنگي  طی مطلبی به این موضوع اشاره نموده است بنام خدا

بارها شد که سبکهای سخیف و ضد ارزشی جوان نحیف (به اصطلاح) مداحی ما را بر آن داشت که اعتراضی کنیم و نقدی بنویسیم.جوانی که داعیه همراهی مرحوم سید جواد ذاکر را یدک می کشید. اما از این کار صرف نظر کردیم

حتی از عوعو کردن حسین عینی فرد در مجلس امام حسین(ع) نگفتیم و ننوشتیم

تا اینکه شب هفت محرم 1391 آمد شب حضرت علی اصغر(ع).دردانه ی حضرت رباب(س)،شب غم حضرت

ارباب! و آقای سید علی مومنی خواند: رقاصم و رقاصم رقاصه ی عباسم!!!!

از آنطرف در بین مردم کلیپی دست به دست می شود بر اساس آهنگی با تم بندری که مضمونی به

شدت وهن آلود دارد: نوار مغزی من در محضر دکترا خط خطی و قاطی بود و....

و متاسفانه مستمع با چشمان بسته مشغول سینه زدن است و انگار در این دنیا وجود ندارد

آیا ما اینجا هستیم تا مداح هرچه خواند ما با سینه زدنمان تائیدش کنیم؟

این نوشته نقد آقای مومنی یا هر کس دیگری نیست چون کارهای ایشان دل هر نقد نویسی را خون کرده هنوز زخم سبکهای بندری خواندن این جوانک نادان و شلوار لی قرمز پوشیدنش در مبعث در دل نوکران آل الله خوب نشده بود که افتضاحی دو چندان را آنهم در شب نازدانه حضرت زهرا(س) به بار آورد.حالا سوالی که در ذهنها وجود دارد این است چرا آقای سید محمود مومنی خطیب توانای مجالس اهلبیت(س) از کارهای پسرش اعلام برائت نمی کند و با سکوت معنی دارش همچنان مهر تائییدی بر لجن پراکنی های او در مجالس آل الله می زند؟؟

این هم سوالی بود بی جواب!

آنوقت آنهایی که دایه نقد را یدک می کشند و عربده نقد مداحی سر می دهند همگی ساکت اند

و شاید دیگر مث ما خسته شده اند از این همه نادانی!

ما از انتشار سبک مشمئز کننده این به اصطلاح مداح معذوریم برای شنیدن این سبک فضاحت بار به سایت نوای مجنون و شب هفتم و سبک شور این شب مراجعه کنید

والسلام من اتبع الهدی
موسی رجبی رزانی بازدید : 282 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)
به گزارش شبکه خبر، گوگل در سایت فرعی خود به آدرس http://www.persianorarabiangulf.com/ از کاربران اینترنتی خواست به این پرسش که آیا نام این خلیج باید خلیج فارس یا ع رب ی باشد رای دهند . 68 ( شصت و هشت ) در صد شرکت کنندگان ( تا ساعت یازده و بیست دقیقه مورخ 91/10/14 ) )به نام خلیج فارس رای داده اند و فقط 32 درصد واژه جعلی خلیج ع رب ی را بر گزیده اند.

گوگل ضمن تبریک به ایرانیان  تاکید کرد که در تمام نقشه های خود از نام خلیج فارس استفاده خواهد کرد .

کاربران اینترنتی در پاسخ به این پرسش که علت انتخاب این نام چیست؟ پاسخ دادند که در تمام نقشه های قدیمی و رسمی سراسر دنیا نام خلیج فارس برای این دریاچه استفاده شده و بنابراین یک نام تاریخی است .

گوگل خاطرنشان کرد، در تمام نقشه هایی که از تا سال 1960 منتشر شده اند نام خلیج فارس برای این دریاچه به کار می رفت.

برخی کاربران عرب نیز مدعی شدند که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دارای مرز بیشتری با این خلیج هستند اما در پاسخ آنها نیز آمده است که اگر بنا باشد به خط ساحلی استدلال شود پس باید نام اقیانوس هند را نیز که دارای مرز بسیار کوچکتری نسبت به دیگر کشورها در این اقیانوس است تغییر داد اما این نامگذاری تاریخی است و لزومی برای تغییر آن وجود ندارد.

نظم و ثبات ایرانی برای بیش از 15 قرن در خلیج فارس حکم فرما بود و حتی بسیاری از کشورهای عرب این منطقه جزو قلمرو امپراتوری وسیع ایران بودند و هیچ دلیلی موجهی برای تغییر نام خیلج فارس وجود ندارد.
موسی رجبی رزانی بازدید : 308 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ادعای وهابیون مبنی بر اینکه قرآن شیعیان و اهل سنت متفاوت است کذب محض تاکنون نقطه‌ای از قرآن تحریف نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: چند دستور در رابطه با قرآن وجود دارد. نخست این که قرآن تحریف نشده‌ است و ادعای وهابیون مبنی بر این که قرآن شیعیان تحریف شده و با قرآن اهل سنت تفاوت دارد کذب است و حتی یک نقطه از قرآن تحریف نشده است.

وی افزود‌: دومین دستور قرآنی قرائت و سومین دستور قرائت با ترتیل و چهارمین دستور تدبر در قرآن است.
قرائتی با بیان این که مشکل حوزه و دانشگاه این است که برخی از علوم مفید نیست و تصریح کرد: علم و اقدام مفید چهار شرط لازم دارد و نخست این که واجب باشد، دوم اینکه مستحب باشد سوم نیاز فرد بوده و چهارم این که نیاز جامعه باشد. تمام اقدامات ما باید بر اساس اسلام باشد. ما در زمینه علمی در حال حاضر نه شرقی و نه غربی نه اسلامی، بلکه گیج هستیم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور به انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج پرداخت و گفت:‌ مطابق مفاهیم قرآنی سومین نیاز بشر ازدواج است که بعد از نیاز اکسیژن و نان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌چهار نوع نماز داریم نخستین نوع ‌نماز، نماز شکر است که شاکر خداوند باشیم دومین نوع نماز، نماز رشد است و 250 نکته تکاملی در نماز وجود دارد سومین و چهارمین نوع نماز به ترتیب نماز انس و قرب است.
قرائتی گفت: ما نتوانسته‌ایم مزه دین را به مردم بچشانیم و مفاهیم قرآنی را درست به مردم آموزش دهیم و امیدوارم دانشجویانی که دراین جشنواره شرکت کرده و تازه وارد حیطه قرآنی شدند در جا نزده و به جلو بروند.

وی ادامه داد: قرائت قرآن توقفگاه نیست بلکه مرحله گذار است و اگر مشکلی نداشته قرآن را حفظ کنید. به طور مثال تا به حال 2 هزار و 700 نکته حقوقی از قرآن استخراج شده است و من که طلبه‌ای بیشتر نیستم، 250 نکته از نماز استخراج کردم.

موسی رجبی رزانی بازدید : 337 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

        کتاب «تبارنامه حوزه و روحانیت، از صدر اسلام تا پهلوی اول» با هدف شناسایی و شناساندن شجره‌نامه و تبارنامه صنفی علماء، فقها و روحانیت در طول تاریخ برای طلاب جوان به قلم آقای عبدالرحیم اباذری به رشته تحریر درآمده است. در این نوشته با ارائه تعریف عام از روحانیت که شامل: حافظان قرآن، راویان حدیث و اصحاب پیامبر (ص) و امامان معصوم‌(ع) نیز می‌باشد، سعی شده است تا سیر تاریخی و فعالیت‌های دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حوزه و روحانیت چگونگی شکل‌گیری آنها به گونه‌ای فشرده، برای مخاطبان ترسیم گردد.

کتاب از سه بخش اصلی تشکیل یافته است که شامل: «دورنمایی از ساختار تشکیلاتی» در محضر پیامبر (ص) و امامان معصوم‌(ع) و حضور سیاسی و اجتماعی روحانیت در عصر غیبت کبری می‌باشد. عناوین ارائه شده در این کتاب شامل: سیر تاریخی حوزه و روحانیت، چگونگی تدوین قرآن و حدیث توسط علما، سیر تالیف و تدوین کتب رجالی، سیر تهذیب در حوزه، معرفی اجمالی حوزه‌های علمیه، مبلغان و فقها در عصر رسول خدا‌(ص)، عالمان و محدثان در عصر معصومین‌(ع)، نواب اربعه در عصر غیبت صغری، عالمان و فقیهان در حکومت آل‌بویه، حکومت مغولان و حضور فقها، نقش فقها در عصر صفویان و نیز نقش علما و فقها در عصر قاجار می‌باشد.

در قسمتی از فصل «نواب اربعه در عصر غیبت صغری می‌خوانیم: «حسین‌بن روح یکی از شخصیت‌های فقهی و حدیثی این خاندان است که در دوران نایب اول و دوم همکاری پیوسته با این دو بزرگوار داشت و در این مدت، درایت و مدیریت، نبوغ و رشد عقلی خویش را به اثبات رساند بدین سبب توسط محمدبن عثمان به نیابت پس از وی منصوب شد نخستین سال نیابت حسین‌بن‌روح مصادف با یازدهمین سال خلافت مقتدر عباسی بود در این دوران ابوالحسن علی‌بن‌فرات، برای دومین بار وزارت دربار عباسی را به دست گرفته بود، آل‌فرات همانند خاندان نوبختی شیعه بودند و این فرصت خوبی برای نایب سوم شد تا برای بهبود وضع شیعیان و اداره مطلوب دستگاه نیابت، از آن بهره‌ جوید تا جایی که نوشته‌اند خاندان نوبختی و آل‌فرات، درحالی که از بنیان، با خلافت عباسیان مخالف بودند با برنامه‌ریزی و مدیریت لازم، آن چنان خلیفه را زیر نفوذ فکری خود در آوردند که وی حتی در بر حق بودن خود نیز به شک افتاد و در این نفوذ، حسین‌بن‌روح نوبختی و علی‌بن فرات (وزیر) نقش تعیین کننده‌ای داشتند.»

کتاب «تبارنامه حوزه و روحانیت از صدر اسلام تا پهلوی اول» به قلم عبدالرحیم اباذری با شمارگان 3 هزار در 448 صفحه و با قیمت شش‌هزار پانصد‌تومان به چاپ رسیده است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب می‌توانند به نشانی قم خیابان صفائیه کوچه ممتاز کوچه پیشوایی پلاک 14 مراجعه کنند و یا با تلفن 7835096-0251 تماس بگیرند.

موسی رجبی رزانی بازدید : 307 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)
خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در جمع مبلغان طرح بشیران جوان با ارائه‌ی راهکارهای عملی تبلیغ و توصیه‌های اخلاقی، تربیتی و تبلیغی خاطرنشان کرد: تبلیغ دو رقم دارد تبلیغ ساده و تبلیغ فنی. و تبلیغ شما مبلغان جوان از نوع اول است. اگر یک کلمه بلد هستید باید آن را تبلیغ کنید. البته هر چه باسواد شدید تبلیغ فنی و قوی خواهید داشت.

نجات غریق واجب است

وی با طرح این سوال که آیا به نظر شما نسل جدید در دنیای کنونی در معرض غرق شدن در دریای تهاجم فرهنگی است، گفت: اگر جواب شما مثبت باشد پس باید بدانید که نجات غریق واجب است و مقام معظم رهبری، دفتر تبلیغات و حوزه‌ی علمیه برای تبلیغ به شما کمک می‌کنند، وگرنه باید کار خودتان را انجام دهید و منتظر کسی نباشید.

این استاد قرآن و معارف اسلامی یادآور شد: کسی که کار فرهنگی می‌کند نیازش به صراط مستقیم از دیگران بیشتر است اگر در این راه خدا دست ما را نگیرد گمراه می‌شویم.

موسی رجبی رزانی بازدید : 124 شنبه 16 دی 1391 نظرات (0)

فتواهای عجیب

تقاضای اهل سنت الجزایر؛
«گروهي پيدا شده اند كه به نام اسلام و سنت، جوانان را جذب كرده و آنها را به كارهاي خلاف دين نظير تشكيل گروه هاي انتحاري دعوت مي كنند و اينها تا كنون به بيش از سیصد گروه رسيده و عملا ناامني را در جهان اسلام شايع كرده اند و اين مفسده ها ناشي از صدور انواع فتواهاي بي پایه و منحرف كننده است./ فتواي محرميت مرد بالغ بر اثر شير خوردن از زن نامحرم، رقص زنان براي نامحرمان در صورت تحريك نشدن مردان و... تنها بخشي از فتواهاي عجيبي است كه برخي داعيه داران ديني وهابی و مفتي ها به صدور آن اقدام كرده اند.
علماي مذهب مالكي الجزاير، از آنچه به نام هرج و مرج صدور فتوا از آن ياد كرده اند، به تنگ آمده و خواهان رسيدگي يك مرجع واحد به اين آشفتگي ديني شدند.

موسی رجبی رزانی بازدید : 84 جمعه 15 دی 1391 نظرات (0)
امام حسین علیه السلام فرمود: اى مردم! شما را به تقواى الهى سفارش می‌كنم و از(گناه كردن)درايامش بر حذر مـى‌دارم.در مـدت عمر به سلامت و تنـدرستـى جسـم پيشـى گيريد و از كسانـى نباشيـد كه بـر گناه بندگان بيـم دارنـد و خـود از عقـوبت گناه خـويـش آسـوده خاطر هستند.

متن حدیث:

قال الحسين عليه السلام: اُوصيكُم بِتَقوىَ اللهِ وَ اُحَذِّركُم اَيّامه فَبَادِرُوا بِصحَةِ اْلاَجسام فى مُدّةِ اْلاَعمارِ، فايّاك أن تَكـُونَ مِمَّن يخافُ عَلَى العِبادِ مِن ذنُوُبِهِم وَ يأمَـن العُقُـوبَة مِـن ذَنبه
موسی رجبی رزانی بازدید : 395 جمعه 15 دی 1391 نظرات (0)
به گزارش جهان، متن زیر به تحریر آمده ی سخنرانی حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی است که با اندکی ویرایش اخیرا در مراسم سالگرد یوم ا.. نُه دی در هیأت بیت الزهرای شهرری ایراد شده است:
خداوند را سپاس که از میان امت‌های خویش ما را امت مسلمان قرار داده است، از بین مسلمانان ما را شیعه قرار داد و از بین شیعیان ما را در عصری قرار داد که شاهد امامت ولی فقیه­ای بودیم که با شجاعت، حکمت، تدبیر و بصیرت در عصر جدید؛ امت اسلام را احیا کرد.

سپاس، که ملت مسلمان ایران در تبعیت از رهبرش، در مقابل نظام سر تا پا مُسلَّح طاغوتی ایستاد و انقلاب را به پیروزی رسانید.

سپاس، که خداوند به ما این توفیق را داد که امام خمینی(ره) را درک کنیم، جمهوری اسلامی را درک کنیم و امپراطوری شرق را شاهد باشیم که سقوط کرد.

سپاس، که با وجود اینکه تمام دنیا بر علیه این ملت مسلمان و مظلوم بسیج شدند، هشت سال جنگ را تحمیل کردند و ملت ایران با مقاومت و ایستادگی خودش آیات قرآن را در صفحه زندگی نشان داد که می‌توان در جبهه حق ایستادگی کرد و بر ظلم و جنایت پیروز شد.
موسی رجبی رزانی بازدید : 166 جمعه 15 دی 1391 نظرات (0)

افکارنیوز_گروه فرهنگ و هنر: علما ستون‌های آسمان و زمین هستند، این روایتی است که بارها و بارها شنیده‌ایم و به همین راحتی از کنار رحلت عالمان و بزرگان می‌گذریم بدون آن‌که قدرشان را بدانیم یا درک حضورشان کنیم.

هنوز داغ دلمان از رفتن بهجت العرفا تازه بود که خبر بیماری آقا مجتبی... . حالا هم رفتنش را برایمان پیامک کردند.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه از جمله افرادی است که محضر بیشتر علما را درک کرده و از سلوک عرفانی و حکمی آنان مطلع است. برای آن‌که ادای دینی کرده باشیم به آقا مجتبی تهرانی، گفت‌وگویی کوتاه در رابطه با زندگی آن معلم اخلاق انجام دادیم.

موسی رجبی رزانی بازدید : 339 جمعه 15 دی 1391 نظرات (0)
 
گزارش «شیعه نیوز» ، راجع به اینکه امام زمان (ارواحنا له الفداء) به هنگام ظهور چه مطالبی را می گویند و با چه سخنانی آغاز خواهند نمود، روایاتی است، از جمله ی آنها روایتی است که محدّث بزرگوار مرحوم شیخ علی یزدی حائری متوفای سال ۱۳۳۳ هـ.ق نقل کرده است. او می گوید: زمانی که قائم آل محمد علیهم السلام ظهور کند، ما بین رکن و مقام می ایستد و پنج ندا می دهد:
۱. اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الاِمام القائِم.
۲. اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم.
۳. اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً.
۴. الا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین طَرَحُوهُ عُریاناً.
۵. اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سَحَقُوهُ عُدواناً. (الزام الناصب ، ج ۲ ، ص ۲۸۲)
1-آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم،
2-آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده،
3-بیدار باشید ای اهل جهان که جدّ من حسین را تشنه کام کشتند،
4-بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را روی خاک افکندند،
5-آگاه باشید ای جهانیان که حق جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.
طبق این نقل، سه ندای اخیر، مخصوص و ویژه ی جد بزرگوارش امام حسین (علیه السلام) است و مصائب جگرخراش آن سید ابرار را بازگو می کند و اذیت و آزارهای جانکاهی که بر آن حضرت در صحنه ی خونین کربلا رفت، را یادآوری می فرماید.
نخست از قتل جدّ خود سخن می گوید که خود اعظم المصائب و بزرگترین فاجعه، در جهان اسلام به شمار می آید. و در کنار همین مطلب و همراه آن مصیبت تأثرانگیز و رقّت بار، عطش امام حسین (علیه السلام) را یاد می کنند، مصیبتی که هیچکس آن را توجیه نمی کند و حتّی درباره دشمن خود نپسندیده و روا نمی دارد و به حقیقت، لکه ننگین و عاری بر دامن بنی امیه و آل زیاد- علیهم اللعنه- و سپاه دیو و دد صفت کوفه و شام گردید که برای ابد قابل رفع و زوال و شستشو نخواهد بود. آنگاه مصیبت رقت انگیز دیگری را از جدّ خود حسین (ع) ذکر می کنند و آن روی خاک افکندن بدن مبارک آن حجت بالغه ی الهی است که در هیچ منطق و مکتبی روا نبوده و نیست. و همراه تذکر این مصیبت، نکته ی دیگری را ذکر می کنند که دلها را می شکافد و اشک غم و اندوه را بر گونه، روان می سازد و آن مصیبت عریان کردن بدن نازنین آن امام معصوم و آن انسان آزاده ی خداجو و با عظمت است که خود پناه مستضعفان و محرومان و نقطه ی بارز امید اهل ایمان بلکه مطلق انسان ها بود.
راستی چه کسی می تواند تحمل این فاجعه ی بزرگ را بکند که بدن مقدس ولی اعظم پروردگار را برهنه روی خاک بیندازند؟
در آخر، از بزرگترین فاجعه ای که در کربلا صورت گرفت و به دست آن وحشی صفتان دور از انسانیت بر بدن مبارک حضرت ابی عبدالله الحسین (علیه السلام) واقع شد، سخن می گویند و آن موضوع کوبیده شدن نازنین پیکر تقوا و طهارت، بدن مقدس حسین (علیه السلام) است. موضوعی که هیچ کسی که کمترین مراتب انسانیت را دارا باشد آن را نمی پذیرد و صحّه بر آن نمی گذارد و با هیچ منطقی قابل توجیه نیست. موضوعی که هر چند انسان به کشتن دشمن سرسخت خود رضا دهد، بدان رضا نخواهد داد. مصیبتی که انسان متعارف و خالی از کینه و پستی، تاب شنیدن آن را ندارد و به حقیقت، انسان از وقوع آن در کربلا آن هم نسبت به بدن پسر ریحانه ی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)، شرمسار و سربزیر گردید.
موسی رجبی رزانی بازدید : 245 پنجشنبه 14 دی 1391 نظرات (0)

شجره طيبه صالحين

مقدمه:

به منظور تقویت ایمان و معرفت و بصیرت بسیجیان و تربیت و پرورش استعدادهای جوانان در عرصه های مختلف،این طرح در پایگاه های بسیج مساجد و محلات به وسیله سه عنصر اصلی امام جماعت مسجد ،فرمانده پايگاه و مربیان تربيتي برای بسیجیان به اجراء در آمده است .

موسی رجبی رزانی بازدید : 202 پنجشنبه 14 دی 1391 نظرات (0)

اندیشکده کتو، از جمله اندیشکده های مهم تولید فکر برای دولت آمریکا است. این اندیشکده اخیرا در مقاله ای با عنوان « چگونه به مغز ایران ضربه بزنیم » به بیان راهکارهای خود برای مقابله با جمهوری اسلامی پرداخته است.

اگرچه تمامی موارد این مقاله مورد تایید نیست ولی برای نشان دادن نوع نگاه این مراکز به ایران، این مقاله به شکل کامل ارائه می‌شود.

متن این مقاله به شرح زیر است:
*سیاست‌های آمریکا در مورد تحریم‌ها علیه ایران با مشکل مواجه شده است
می‌توان گفت سیاست‌های آمریکا در مورد تحمیل تحریم‌ها علیه ایران با مشکل مواجه شده است. یعنی ایران به جای اینکه تغییر روش دهد، پا را فراتر نهاده و بیش از پیش در جهت پیشبرد اهداف خود می‌کوشد. اما اگر تحریم‌ها رهبران ایران را مرعوب نساخته باشد، چالشی وجود دارد که به شدت از آن هراس وجود دارد: فرار مغز‌های ایرانی به دانشگاه‌های خارجی ـ به ویژه امریکا.

موسی رجبی رزانی بازدید : 86 پنجشنبه 14 دی 1391 نظرات (0)
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال آیت‌الله تهرانی:
درگذشت آیت‌الله تهرانی ضایعه‌ای برای روحانیت و جامعه مذهبی تهران است
متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر فراوان، خبر درگذشت عالم عامل ربّانی، مرحوم آیت‌الله آقای حاج‌آقا مجتبی تهرانی رحمة الله علیه را دریافت کردم. این حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای حوزه علمیه و روحانیت و جامعه‌ مذهبی تهران و به ویژه ارادتمندان و شاگردان ایشان و جوانانی است که از مجالس پرفیض و درس‌های سازنده‌ این معلم اخلاق بهره می‌بردند.

اینجانب تسلیت صمیمانه خود را به آن بیت شریف و بازماندگان، بویژه اخوی بزرگوار و نیز به همسر مکرّم و آقازادگان ارجمند و دیگر بازماندگان این بیت شریف تقدیم داشته، علوّ درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

موسی رجبی رزانی بازدید : 71 پنجشنبه 14 دی 1391 نظرات (0)

در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، روح فقیه عارف و مجاهد سالک حضرت آیة الله حاج آقا مجتبی تهرانی به ملکوت اعلی پیوست. مردی کم‌نظیر و ساده و دوست‌داشتنی که سال‌ها جوانان بسیاری را به خیابان ایران و خیابان قائن (دفتر ایشان) کشاند.

 رحلت این بزرگ مرد الهی را به حوزه های علمیه و مقام معظم رهبری و در اعلی مرتبه به حضرت ولی عصر  تسلیت عرض میکنیم

موسی رجبی رزانی بازدید : 84 پنجشنبه 14 دی 1391 نظرات (0)

عبدالرحیم سعیدی‌راد از شاعران کشورمان به مناسبت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایش شعر زیبایی سروده است. این شعر به شرح زیر است:

باز هم رخت عزا بر تن کنید

آه ای زنجیرها شیون کنید

دسته‌های سینه زن! جاری شوید

واژه‌ها، گرم عزاداری شوید

روی نعش ماه، با حالی حزین

می‌چکد از آسمان گل بر زمین

روی لب فریاد حیدر حیدر است

اربعین آغاز شوری دیگر است

اربعین آیینه‌ای از کربلاست

انتها نه! ابتدای ماجراست

باز هم صحرای محشر می‌شود

کربلا در دل مکرر می‌شود

ناله‌هامان باز در دل مانده‌اند

ناقه‌ها از گریه در گل مانده‌اند
 
چشم‌ها، سرچشمه بیداری‌اند

اشک‌ها، تفسیر زخمی کاری‌اند
 
ابرهای غصه در تاب و تب اند

لاله های دشت، اشک زینب اند
 
می‌وزد عطر شهیدان باز هم

می‌دود در کوچه طوفان باز هم
دسته‌ها جمعند با سوز و فغان

آسمان گردیده امشب نوحه خوان

آسمان تا نوحه‌اش را دم گرفت

کوچه های شهر را ماتم گرفت

نوحه خوان! از پیکر بی سر بخوان!

باز هم از روضه اکبر بخوان

بار دیگر از صمیم سوز جان

روضه عباس را با من بخوان
 
هان بگو، از کاروان غم بگو

ماجرای عشق را نم نم بگو
 
با دلی آکنده از اندوه و غم

یاد کن از حضرت سجاد هم

هان بخوان از روزهای بی کسی

از شب دلشوره و دلواپسی

از چهل شب جوشش غم از زمین

از چهل شب داغ‌های آتشین

از چهل شب داغ و درد و اضطراب

از صدای ناله های آب آب

از هجوم خیزران بر لب بگو

سینه سوزان است از زینب بگو

آنکه چون شیر است در دشت بلا

هان بگو از قهرمان کربلا
 
از نگین خاتم پیغمبری

از شکوه خطبه‌های حیدری
 
آنکه در اوج حیا بود و وقار

حرف می‌زد با زبان ذوالفقار:

کربلا جز عشق و شیدایی نبود

هرچه دیدم غیر زیبایی نبود

روی لب فریاد حیدر حیدر است

اربعین آغاز شوری دیگر است


می‌رود از شام تا صبح حجاز

کاروانی سربلند و سرفراز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 92
  • بازدید کلی : 11,393