loading...
سرباز ولایت
موسی رجبی رزانی بازدید : 308 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ادعای وهابیون مبنی بر اینکه قرآن شیعیان و اهل سنت متفاوت است کذب محض تاکنون نقطه‌ای از قرآن تحریف نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: چند دستور در رابطه با قرآن وجود دارد. نخست این که قرآن تحریف نشده‌ است و ادعای وهابیون مبنی بر این که قرآن شیعیان تحریف شده و با قرآن اهل سنت تفاوت دارد کذب است و حتی یک نقطه از قرآن تحریف نشده است.

وی افزود‌: دومین دستور قرآنی قرائت و سومین دستور قرائت با ترتیل و چهارمین دستور تدبر در قرآن است.
قرائتی با بیان این که مشکل حوزه و دانشگاه این است که برخی از علوم مفید نیست و تصریح کرد: علم و اقدام مفید چهار شرط لازم دارد و نخست این که واجب باشد، دوم اینکه مستحب باشد سوم نیاز فرد بوده و چهارم این که نیاز جامعه باشد. تمام اقدامات ما باید بر اساس اسلام باشد. ما در زمینه علمی در حال حاضر نه شرقی و نه غربی نه اسلامی، بلکه گیج هستیم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور به انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج پرداخت و گفت:‌ مطابق مفاهیم قرآنی سومین نیاز بشر ازدواج است که بعد از نیاز اکسیژن و نان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌چهار نوع نماز داریم نخستین نوع ‌نماز، نماز شکر است که شاکر خداوند باشیم دومین نوع نماز، نماز رشد است و 250 نکته تکاملی در نماز وجود دارد سومین و چهارمین نوع نماز به ترتیب نماز انس و قرب است.
قرائتی گفت: ما نتوانسته‌ایم مزه دین را به مردم بچشانیم و مفاهیم قرآنی را درست به مردم آموزش دهیم و امیدوارم دانشجویانی که دراین جشنواره شرکت کرده و تازه وارد حیطه قرآنی شدند در جا نزده و به جلو بروند.

وی ادامه داد: قرائت قرآن توقفگاه نیست بلکه مرحله گذار است و اگر مشکلی نداشته قرآن را حفظ کنید. به طور مثال تا به حال 2 هزار و 700 نکته حقوقی از قرآن استخراج شده است و من که طلبه‌ای بیشتر نیستم، 250 نکته از نماز استخراج کردم.

موسی رجبی رزانی بازدید : 337 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

        کتاب «تبارنامه حوزه و روحانیت، از صدر اسلام تا پهلوی اول» با هدف شناسایی و شناساندن شجره‌نامه و تبارنامه صنفی علماء، فقها و روحانیت در طول تاریخ برای طلاب جوان به قلم آقای عبدالرحیم اباذری به رشته تحریر درآمده است. در این نوشته با ارائه تعریف عام از روحانیت که شامل: حافظان قرآن، راویان حدیث و اصحاب پیامبر (ص) و امامان معصوم‌(ع) نیز می‌باشد، سعی شده است تا سیر تاریخی و فعالیت‌های دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حوزه و روحانیت چگونگی شکل‌گیری آنها به گونه‌ای فشرده، برای مخاطبان ترسیم گردد.

کتاب از سه بخش اصلی تشکیل یافته است که شامل: «دورنمایی از ساختار تشکیلاتی» در محضر پیامبر (ص) و امامان معصوم‌(ع) و حضور سیاسی و اجتماعی روحانیت در عصر غیبت کبری می‌باشد. عناوین ارائه شده در این کتاب شامل: سیر تاریخی حوزه و روحانیت، چگونگی تدوین قرآن و حدیث توسط علما، سیر تالیف و تدوین کتب رجالی، سیر تهذیب در حوزه، معرفی اجمالی حوزه‌های علمیه، مبلغان و فقها در عصر رسول خدا‌(ص)، عالمان و محدثان در عصر معصومین‌(ع)، نواب اربعه در عصر غیبت صغری، عالمان و فقیهان در حکومت آل‌بویه، حکومت مغولان و حضور فقها، نقش فقها در عصر صفویان و نیز نقش علما و فقها در عصر قاجار می‌باشد.

در قسمتی از فصل «نواب اربعه در عصر غیبت صغری می‌خوانیم: «حسین‌بن روح یکی از شخصیت‌های فقهی و حدیثی این خاندان است که در دوران نایب اول و دوم همکاری پیوسته با این دو بزرگوار داشت و در این مدت، درایت و مدیریت، نبوغ و رشد عقلی خویش را به اثبات رساند بدین سبب توسط محمدبن عثمان به نیابت پس از وی منصوب شد نخستین سال نیابت حسین‌بن‌روح مصادف با یازدهمین سال خلافت مقتدر عباسی بود در این دوران ابوالحسن علی‌بن‌فرات، برای دومین بار وزارت دربار عباسی را به دست گرفته بود، آل‌فرات همانند خاندان نوبختی شیعه بودند و این فرصت خوبی برای نایب سوم شد تا برای بهبود وضع شیعیان و اداره مطلوب دستگاه نیابت، از آن بهره‌ جوید تا جایی که نوشته‌اند خاندان نوبختی و آل‌فرات، درحالی که از بنیان، با خلافت عباسیان مخالف بودند با برنامه‌ریزی و مدیریت لازم، آن چنان خلیفه را زیر نفوذ فکری خود در آوردند که وی حتی در بر حق بودن خود نیز به شک افتاد و در این نفوذ، حسین‌بن‌روح نوبختی و علی‌بن فرات (وزیر) نقش تعیین کننده‌ای داشتند.»

کتاب «تبارنامه حوزه و روحانیت از صدر اسلام تا پهلوی اول» به قلم عبدالرحیم اباذری با شمارگان 3 هزار در 448 صفحه و با قیمت شش‌هزار پانصد‌تومان به چاپ رسیده است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب می‌توانند به نشانی قم خیابان صفائیه کوچه ممتاز کوچه پیشوایی پلاک 14 مراجعه کنند و یا با تلفن 7835096-0251 تماس بگیرند.

موسی رجبی رزانی بازدید : 307 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)
خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در جمع مبلغان طرح بشیران جوان با ارائه‌ی راهکارهای عملی تبلیغ و توصیه‌های اخلاقی، تربیتی و تبلیغی خاطرنشان کرد: تبلیغ دو رقم دارد تبلیغ ساده و تبلیغ فنی. و تبلیغ شما مبلغان جوان از نوع اول است. اگر یک کلمه بلد هستید باید آن را تبلیغ کنید. البته هر چه باسواد شدید تبلیغ فنی و قوی خواهید داشت.

نجات غریق واجب است

وی با طرح این سوال که آیا به نظر شما نسل جدید در دنیای کنونی در معرض غرق شدن در دریای تهاجم فرهنگی است، گفت: اگر جواب شما مثبت باشد پس باید بدانید که نجات غریق واجب است و مقام معظم رهبری، دفتر تبلیغات و حوزه‌ی علمیه برای تبلیغ به شما کمک می‌کنند، وگرنه باید کار خودتان را انجام دهید و منتظر کسی نباشید.

این استاد قرآن و معارف اسلامی یادآور شد: کسی که کار فرهنگی می‌کند نیازش به صراط مستقیم از دیگران بیشتر است اگر در این راه خدا دست ما را نگیرد گمراه می‌شویم.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 95
  • بازدید کلی : 11,396